משבר הרפורמים •​ גפני מאיים: "לא נוכל לעבור לסדר היום"

    דוד לזר 2 Comment on משבר הרפורמים •​ גפני מאיים: "לא נוכל לעבור לסדר היום"
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החיבור בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לרפורמים מתחיל לתת את אותותיו בממשלה הצרה ואם עד היום חברי הכנסת החרדים נמנעו מלאיים בפומבי – היום זה קורה בעיתון 'יתד נאמן', וזאת בעקבות פגישת נתניהו אמש עם ראשי התנועה הרפורמית בארה"ב.

    הביטאון הליטאי מצטט את הנציגים החרדים מטעם 'דגל התורה' שמאיימים כי "נבחן היטב האם הפגישה עולה בקנה אחד עם ההסכם הקואליציוני".

    בהמשך מצוטט העיתון את יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מוסיף שאיים אף הוא ואומר כי "אני מצפה מראש בממשלה שאנחנו שותפים איתו ונזהרים בכבודו, בדברים שאצלו חשובים ורגישים אנו לא פוגעים בו אולם אצלו אין הדדיות, בדברים הכי רגישים שלנו, הכי פוגעניים, הפגישה המתוקשרת עם הרפורמים שתוקעים סכין בליבה של היהדות, אנשים שמטרתם הרס היהדות וגורמים להתבוללות".

    גפני ממשיך לאיים כי "אנחנו לא נוכל לעבור על כך לסדר היום, מבחינתנו הרפורמים זה אם כל חטאת, אמנם יש להם כסף רב והם יכולים לסייע לפוליטיקאים שונים, הייתי מצפה מאותם אלה שינהגו בכבוד ובדרך ארץ כלפי התורה הקדושה שהרפורמים והקונסרבטיבים מנסים לפגוע בה".

    "היהדות הנאמנה תעמוד כחומה בצורה נגד מגמות הרסניות אלו כולל של ראש הממשלה ואנחנו נבחן היטב האם זה עולה בקנה אחד עם שמירת הסטטוס קוו שמעוגן בהסכם הקואליציוני בינינו", צוטט גפני בהמשך.

    בשבוע שעבר אמר יו"ר ש"ס ושר הפנים אירה דרעי ל'קול חי' כי "יש לנו חילוקי דעות קשים בעניין הזה עם ראש הממשלה, אבל הוא מבין שיש לו קואליציה עם המפלגות החרדיות שמבחינתם הכרה ברפורמים הוא דגל אדום ואני לא רואה שהוא רוצה להחליף את הממשלה הזו בשביל הרפורמים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לפני זמן לא רב הושוו תקציבי מוסדות מוכש"ר ערבים לתקצוב 100% בעוד מוסדות חרדים(וגם מוסדות ד"ל) נשארו עם פירורים בניגוד לקריטריוניים שוויוניים! גם קודם לאיום במשבר קואלציוני ניתן היה לדרוש בוועדת הכספים השוואת הקריטריוניים בין ערבים לחרדים! למה זה לא נעשה?
      עכשיו עם דרישות מיצ"ב(עם משגיחי בחינות לצורך הבטחת העדפת מקצועות חול על קודש ועם דו"ח מיצ"ב של ראמ"ה על כל מוסד בו למעלה מ – 100 עמודים!!!) נוהלי רישוי,תקצוב,פיננסי וכל שאר הירקות צריך היה כבר לחולל משבר של ממש ולא רק לאיים!!!!!

    2. 1

      למה אייכלר (וכמובן סגן שר החינוך הנסתר…) לא תומכים במהלך של הרב גפני?